Fylke:


Kjønn: Mann
Rating: 9 / 0 / 0
Forrige uke skulle eldstemann kjøpe pizza på Pizzabakeren. Han hadde en app hvor han fikk studenttilbud. «1 Stor pizza 169kr. Gjelder skoleåret 22/23» han kjøpte også en krydderboks hvor det på displayboksen i butikken stod 29,-
Jeg hørte litt sånn fra sidelinjen at han bak disken sa noe om prisen, men reagerte ikke noe på det der og da.
Det var jeg som skulle betale maten, men sønnen min la ut, og sendte meg så et vippskrav. Når jeg da plutselig fikk en vippsforespørsel på over 200kr stusset jeg. Jeg betalte selvsagt sønnen min, men ba om å få se på kvitteringa.
Pizza 179kr
krydder 35kr
sum 214kr
Jeg er da av typen som ikke godtar slikt. Spør i kassa hva som er skjedd, og han sier at prisen på tilbudet er gått opp, og sønnen min hadde fått beskjed om dette når han bestilte, og de har glemt å skrive ny pris på boksen med krydder.
For meg er dette helt uakseptabelt. Det er bare 16kr. Men sliter litt med noen prinsipper da😝 Sønnen min kjenner meg, så han sa at han går ut en tur😂 For meg er det nå to alternativer: enten å annulere kjøpet, eller få tilbake 16kr.
Jeg trenger ikke dele samtalen jeg hadde med mannen i kassa, men det endte med at jeg fikk med meg pizzaen og 16kr i mynt. Og sønnen min var rød i fjeset og flau når jeg kom ut😂
Hva gjør dere med slikt? Er jeg gnien, eller er det greit å kreve at sjappa holder løftet de først ga med studenttilbudet? 😂😂 Kjør debatt!
Fylke:


Kjønn: Mann
Rating: 11 / 0 / 0
Jeg driver ikke med pizzza men står på innsida av disken. Jeg er slik, at om en pris er oppgitt feil for lavt, så er det den lave prisen som gjelder. Har vi gjort feil så har vi det.
Jeg gidder ikke krangle med " vanskelige" kunder 😅😅😅
Bare titter
Fylke:


Kjønn: Mann
Rating: 3 / 0 / 0
Du er ikke gnien på noen måte og seriøse butikker legger seg som *regel* flate med en gang . Å miste en god kunde for småpenger er bare tull.
;-)
Fylke:


Kjønn: Mann
Rating: 4 / 0 / 0
Ingeting er feil enten man krever at riktig sum skal betales eller om man tenker "samma det" 😅. Folk er forskjellige og prioriterer eller rettere sagt reagerer forskjellig i sånne situasjoner.
Nå er jeg generelt konfliktsky og liker ikke så godt å lage en "sak" for 16kr så jeg hadde nok sagt ifra at prisen stemmer ikke men ikke noe mer en det 🙂. Hadde prisforskjellen vært større da hadde jeg nok reagert annerledes.
Men prinsipiell sett er det absolutt ikke feil å kreve å betale riktig sum for utifra det jeg har forstått de "glemte" å oppdatere prisene og da er det ikke kundrn sin feil. Kunden bør betale den prisen som står på menyen 😉
Men jeg ville ikke kalle det å være gnien, rettere sagt hadde jeg kalt det å være rettferdig 🙂
Fylke:


Kjønn: Mann
Rating: 9 / 0 / 0
Hva hadde dere selv gjort?
For å gi et annet inntrykk av hvor kranglete jeg er, så er jeg vel nå på 5 eller 6 settet med Airpods, uten å ha betalt for noen av dem. De fulgte med når jeg kjøpte ny telefon for en haug av år siden😜
(jeg har flere eksempler og historier, men vil miste litt anonymitet hvis det er noen kjente her, om jeg forteller for mye😂)
Fylke:


Kjønn: Kvinne
Rating: 8 / 0 / 0

Forrige uke skulle eldstemann kjøpe pizza på Pizzabakeren. Han hadde en app hvor han fikk studenttilbud. «1 Stor pizza 169kr. Gjelder skoleåret 22/23» han kjøpte også en krydderboks hvor det på displayboksen i butikken stod 29,-
Jeg hørte litt sånn fra sidelinjen at han bak disken sa noe om prisen, men reagerte ikke noe på det der og da.
Det var jeg som skulle betale maten, men sønnen min la ut, og sendte meg så et vippskrav. Når jeg da plutselig fikk en vippsforespørsel på over 200kr stusset jeg. Jeg betalte selvsagt sønnen min, men ba om å få se på kvitteringa.
Pizza 179kr
krydder 35kr
sum 214kr
Jeg er da av typen som ikke godtar slikt. Spør i kassa hva som er skjedd, og han sier at prisen på tilbudet er gått opp, og sønnen min hadde fått beskjed om dette når han bestilte, og de har glemt å skrive ny pris på boksen med krydder.
For meg er dette helt uakseptabelt. Det er bare 16kr. Men sliter litt med noen prinsipper da😝 Sønnen min kjenner meg, så han sa at han går ut en tur😂 For meg er det nå to alternativer: enten å annulere kjøpet, eller få tilbake 16kr.
Jeg trenger ikke dele samtalen jeg hadde med mannen i kassa, men det endte med at jeg fikk med meg pizzaen og 16kr i mynt. Og sønnen min var rød i fjeset og flau når jeg kom ut😂
Hva gjør dere med slikt? Er jeg gnien, eller er det greit å kreve at sjappa holder løftet de først ga med studenttilbudet? 😂😂 Kjør debatt!
Ei krone her og ei krone der😊Lovnad er lovnad,men stod det noko om,fra dato til dato tilbudet gjaldt?
Fylke:


Kjønn: Kvinne
Rating: 8 / 0 / 0

Jeg driver ikke med pizzza men står på innsida av disken. Jeg er slik, at om en pris er oppgitt feil for lavt, så er det den lave prisen som gjelder. Har vi gjort feil så har vi det.
Jeg gidder ikke krangle med " vanskelige" kunder 😅😅😅
Ja det er berre å legge seg flat,og husk….på med smilet,om du alder så mykje har lyst å himle med augene😂
Fylke:


Kjønn: Mann
Rating: 4 / 0 / 0
Kunden har alltid rett sies det, selv om den biten er veldig tung å svelge av og til som selger😅
Fylke:


Kjønn: Mann
Rating: 9 / 0 / 0

Ei krone her og ei krone der😊Lovnad er lovnad,men stod det noko om,fra dato til dato tilbudet gjaldt?
Skoleåret 22/23 var tilbudet. Og det er da langt fra ferdig ennå😉
Det handler forsåvidt ikke om å spare 16kr, jeg er mer en kapabel til å fjase bort de pengene likevel. Det dreier seg for meg om forpliktelsen de gir med et slikt tilbud. Tilbud er jo noe man gir for å tiltrekke seg kunder og da er det de selv som har satt 169kr som et premiss for dette😊