Fylke:


Kjønn: Mann
Rating: 0 / 0 / 0

Jeg har aldri lagt ut en annonse eller svart på en annonse men leser de for underholdningens skyld.
det som slår meg er hvor liten fantasi og kreativitet menn har, det er korte tekster med ønske om tømming og sug som oftest, ingen alder eller preferanser er nevnt.
Jeg ville lagt litt mere arbeid i en annonse for å vekke nysgjerrigheten til damene og kanskje hatt en litt mer utfyllende profiltekst enn normalt her inne blant menn
Her er flere av de mest sentrale momentene med!
På salgskurs lærte jeg at å selge, er å hjelpe folk med å kjøpe. Dermed blir innsalg nødvendigvis ofte mer fokusert på kjøperen enn på det jeg har å tilby. Tar en ikke hensyn til dette, er en dårlig selger. Ferdig snakka. Så kan vi analysere kontaktannonser her ut fra de kriteriene.
Så er det markedssituasjonen. Uten å vurdere den, er en strategiløs, eller har en elendig strategi. Dette er heller ikke noe å diskutere. Her på NT er det nå ca 675 sider med annonser fra menn, 74 fra par og 15 fra kvinner. Det gir forholdstall ca 45:5:1. De som leser akkurat nå, er hhv. 105, 161 og 197, altså forholdstall ca 0.5:0.8:1. Gitt jamn fordeling, kan en manneannonse altså regne med omkring 1% av oppmerksomheten til en kvinneannonse - det er 45 ganger så mange annonser, og omtrent halve antall lesere. Så er vi i tillegg pent nødt til å korrigere for at veldig mange gjør som Modin, leser de for underholdningens skyld. Det er vanskelig å tallfeste, men kan i verste fall reduserte svarsannsynligheten til en brøkdel. Så renner det på med i størrelsesorden 350 manneannonser i uka, dermed kan de kvinnene som måtte være interessert, vanskelig holde følge med tilbudet. Og i kjøpers marked blir kresenhet faktisk helt nødvendig. En mann må derfor regne med å mislykkes mange ganger med ganske gode annonser, med mindre gode hver eneste gang. Å klage på manglende respons da blir som å klage på regn når værmeldinga garanterer nedbør.
På salgskurset (maaange år sida, men det meste ser ut til å stemme fortsatt) lærte jeg også om mentale bilder, og at kunden tenker "What's in it for me?" Da vil altfor mange menn tro at kvinnene tenker på buksa, men det kommer eventuelt noen trinn seinere. I første omgang er det faktisk ganske ofte mer "sjelen" de vil ha peiling på, kanskje har de etter hvert lært av dårlige erfaringer med single, svært kjekke, mannfolk. (Hvorfor er en tilsynelatende svært kjekk mann singel, tru?) "Sjelen" verken kan eller bør jo brettes ut sånn uten videre, men Modin peker på det kanskje viktigste grepet, nemlig å ha en "litt mer utfyllende profiltekst enn normalt her inne blant menn". Å delta i diskusjoner der en kan bidra, komme med kommentarer som viser at en er interessert osv, er også noe som kan bygge kred. En kjempefin funksjon i profilvisningen her er jo at en kan se alle innlegg av en bruker. Det kan hjelpe til med kvalitetssikring, og det er i den sammenhengen mye viktigere å skrive noe som virker fornuftig på den som leser, enn å skrive ofte og mye.
Er nok ikke bare Modin som opplever det slik, og dette er kanskje hovedsaken: "det som slår meg er hvor liten fantasi og kreativitet menn har..." Jeg vil være litt mer optimistisk og si "velger å bruke" istedenfor "har". Søker en kontakt, er den beste begynnelsen kontakt med egen kreativitet.
Nei, er ikke ansatt forum-utreder: Sitter bokstavelig talt og ser på at maling tørker, venter på å få lagt på neste strøk med golvlakk .
Kjærligheten har flere slektninger. De kjenner vi bedre.